Schadenet (Van Mossel Automotive)

Klantencasus

De franchiseketen Schadenet werkt met erkende schadeherstelbedrijven die multi-site gecertificeerd zijn. eQuse ondersteunt hierbij.

 

De klant: franchiseneten Schadenet

De landelijke franchiseketen Schadenet werkt met erkende schadeherstelbedrijven die multi-site gecertificeerd zijn. Binnen deze certificering zijn de kwaliteitseisen ondergebracht van ISO 9001, ISO 14001, Duurzaam Repareren, FOCWA Standaard en de ISO 26000-richtlijnen.

De Van Mossel Automotive Groep is met 15 vestigingen één van de grotere onderdelen binnen Schadenet. Deze onderneming hanteert naast de multi-site certificering van Schadenet ook merkerkenningen voor PON-merkenreparateur.

“Alle documenten effectief geregeld”

“Van Mossel stond voor de uitdaging het kwaliteitsbeleid te implementeren op alle 15 vestigingen. Centraal hierbij stonden uniformiteit (met het oog op groei van het aantal vestigingen) en klanttevredenheid. De Auditci Monitoring Tool (ingericht binnen eQuse Indicate) zorgt ervoor dat alle documenten, diploma’s en certificeringeisen effectief zijn geregeld: van ISO-certificering tot PON merkcertificering. We gebruiken eQuse Indicate ook voor de eigen, interne Lean-managementaanpak (de 5S-aanpak). Binnen het intern kwaliteitsoverleg benchmarken we alle vestigingen. Aan de hand van de geïntegreerde agenda bespreken we de status van de verbetermaatregelen en resultaten.

“Een betaalbaar kwaliteitssysteem waarmee we onze hoge klantenservice kunnen blijven waarborgen”

Naar de nieuwe norm

“De nieuwe norm, zoals ISO 9001:2015, is een mooie uitdaging. Binnen Schadenet zetten we een kwaliteitsteam op dat met de adviseurs van Auditci aan de slag gaat met de nieuwe eQuse-modules.”

 

Toegevoegde waarde

“Al met al biedt de Auditci Monitoring Tool veel toegevoegde waarde. Zowel voor de certificeringen als voor de interne procesinrichting. “eQuse Indicate is een betaalbaar kwaliteitssysteem voor alle schema’s, voor een snelle doorontwikkeling van nieuwe functionaliteit en voor alles wat nodig is om onze hoge klantenservice te kunnen blijven waarborgen.”

Jan de Bock, kwaliteitscoördinator Van Mossel Groep www.van-mossel.nl